لویالتی مفهومی است که در هرکشور و فرهنگی در جهان مطرح است. لویالتی به معنای وفاداری به یک شخص، کشور، گروه و یا ملت می باشد. البته کاربرد این مفهوم بسیار وسیع است و در مورد اینکه وفاداری به چه چیزهایی را لویالتی می نامند نظرات متفاوت می باشند.

در لغت نامه آکسفرد لویالتی اینگونه تعریف میشود: کیفیت وفادار بودن به کسی یا چیزی.  و لویال عبارت است از: حمایت و پشتیبانی ثابت و استوار به شخص یا نهاد.

کلمه لویالتی از کلمه فرانسوی “loial” نشات می گیرد که مترادف آن در لاتین کلمه “legalis” است، این کلمه قدیمی لاتین خود از ریشه کلمه “law” به معنی قانون گرفته شده است، به بیان دیگر کلمه وفاداری یا لویالتی با قانون و قانونمندی رابطه ای مستقیم دارد و دلیل اینکه کلمه لویالتی با حمایت دائم و ثابت معنا میشود نیز به ریشه این کلمه باز می گردد.

مریام وبستر، این تعریف را اضافه می کند که کاربر پسند بودن مترادف لویالتی (وفاداری) است و لویالتی اغلب به عنوان کیفیت وفادار بودن در نظر گرفته می شود.

تعریف لویالتی در کسب وکار:
لویالتی کلید طلایی موفقیت در کسب و کاردر عصر مدرن است. کلیدی که با ایجاد احساس ارزشمندی، مشتری را بر انگیخته می کند تا به عنوان مشتری ثابت به شما وفادار باشد وشما را انتخاب کند، و عملا در یک بحران اقتصادی کسب و کار شما به یک برند تبدیل شود و در عین حال مشتریان از داشتن یک تجربه نو و لذت بخش مشعوف شوند.
برنامه های وفاداری با دو هدف اصلی در کسب و کار ها شروع می شوند:

  • هدف اول: کسب اطلاعات مربوط به عادات خرج کردن مشتریان و علایق آنها و مراقبت از آنها
  • هدف دوم: ترویج لویالتی در بین مشتریان برای اطمینان از وفادار بودن و حمایت از کسب وکار شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *