وفاداری مشتری به معنای تمایل دوباره و دوباره‌ی مشتریان برای خرید کالا و محصولاتی است که رضایت آنان را جلب کرده و تجربه خوبی برای‌شان رقم زده‌اند.

مشتری وفادار کسی است که بخش زیادی از یک نیاز مشخص را از کسب و کار مشخصی تامین می کند.

به عبارت دیگر یک مشتری که به طور مکرر از یک کسب و کار یا برندی خاص خرید کرده و با برند مذکور تعامل برقرار می‎ کند، عنوان مشتری وفادار را به خود اختصاص می‎ دهد. چنین امری، معمولاً بر اساس خواسته ‎ها، نیازها، ترجیحات و تجربیات مشتری با کسب و کار مورد نظر اتفاق می ‎افتد. 

وفاداری مشتری با رضایت مشتری رابطه مستقیمی دارد اما هم معنی نیستند! اگرچه مشتری راضی از برند و کسب و کار ما حمایت میکند اما این حمایت لزوما به معنای خرید از ما نیست و مشتری ممکن است تجربه ی خود را با افراد دیگر در میان نگذارد و در صورت عرضه شدن محصول با قیمت کمتر توسط رقبای ما، خرید خود را از آنها انجام دهد! در حالی که مشتری وفادار به شخصی گفته میشود که :

  • یک پیوند عاطفی با سازمان و یا برند ما دارد،
  • محصولات و خدمات ما را به بقیه رقبا ترجیح میدهد،
  • به صورت مرتب از ما خرید میکند،
  • از محصولات و خدمات ما همه جا به خوبی صحبت کرده و برای ما مشتری جدید ایجاد میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *